Дистанційне навчання 6 клас

2021 -2022 н.р.









Завдання на період з 16.05 по 20.05 2022 року

Написати прізвище на кожній сторінці з виконаним завданням.

Сфотографувати кожну сторінку з виконаним завданням.

Відправити сфотографовану сторінку на вайбер або ел.пошту mosienko13.06@gmail.com

Завдання відправляти до кінця кожного тижня.

Запитання відсилати на вказану адресу або в вайбер : 0960813579


Дата 19.05   

Tема  :"Розв’язування лінійних рівнянь"


Переглянути відео за посиланням :https://www.youtube.com/watch?v=nx7NWSNTIPc


Рівняння — це рівність, що містить позначене буквою невідоме число, яке потрібно знайти.
 Наприклад: х+5=7;          3(х-5)=18;         2,3х-5=7-0,1х.
 
Корінь рівняння — це значення невідомого , яке перетворює рівняння на правильну рівність.
Наприклад: х=5 - корінь рівняння  2,3х-5=7-0,1х  , оскільки при підстановки  цього числа замість змінної х, воно перетворює рівність на правильну числову рівність, тобто :
2,355=70,15;6,5=6,5.
 
Розв'язати рівняння — означає знайти всі його корені або довести , що коренів немає.
                                            
                                      Основні властивості рівнянь:
1.Якщо будь - який доданок перенести з однієї частини рівняння до іншої , змінивши при цьому його знак на протилежний то отримаємо рівняння , яке має ті самі корені , що й дане.
2.Якщо обидві частини рівняння помножити ( поділити )  на одне й те саме , відмінне від нуля число , то отримаємо  рівняння , яке має ті самі корені , що й дане.
Приклад:
3x12=6
 
Для визначення невідомого зменшуваного потрібно до різниці додати від'ємник:
 
3x=6+123x=18
 
Для визначення невідомого множника добуток потрібно поділити на відомий множник:
 
x=18:3
 
x=6
Приклад:
2x12=6x
 
Розв'язуючи рівняння, можна міркувати й інакше.

Тут ми маємо рівність двох виразів, отже, їх різниця дорівнює нулю:
 
(2x12)(6x)=0
 
Розкриємо дужки та спростимо вираз у лівій частині рівняння:
 
2x126+x=0
 
3x18=0
 
3x=18
 
x=6
Відповідь: 6.
Можна помітити, що:
Для розв'язання рівняння потрібно послідовно виконувати наступні дії:
 
1) спростити рівняння ( розкрити дужки , звести  подібні доданки) ;
 
2) доданки, що містять змінну, перенести в ліву частину рівняння, а числа — у праву частину, не забуваючи при перенесенні змінювати знаки на протилежні;
 
3) звести подібні доданки в лівій і правій частинах рівняння;
 
4) знайти корінь рівняння;
 
(5)\) за потреби зробити перевірку;
 
(6)\) записати відповідь.
У розглянутих прикладах рівняння зводилися до вигляду ax=b, де a0.
Рівняння, що можна звести  до такого вигляду за допомогою перенесення доданків і зведення подібних доданків, називається лінійним рівнянням із одним невідомим.


Домашнє завдання : № 1305(14-15,21-22)




Дата 18.05   

Tема  :"Розв’язування завдань геометричного змісту"


Переглянути відео за посиланням :https://www.youtube.com/watch?v=zss-0x77i88


Домашнє завдання : № 1340




Дата 17.05   

Tема  :"Розв’язування текстових задач усіх видів"


Переглянути відео за посиланням :https://www.youtube.com/watch?v=M47gxbt61B0


Опрацювати матеріал : 
Вміння розв'язувати рівняння необхідне для того, щоб розв'язувати практичні завдання з математики, фізики, механіки, економіки та інших предметів.
Приклад:
Розв'яжемо задачу
 
В одному бідоні втричі більше молока, ніж в іншому. Коли з одного бідона до іншого перелили 5 літрів, то молока в бідонах стало порівну. Скільки літрів молока було в кожному бідоні спочатку?
 
Розв'язання
 
Спочатку введемо змінну, за допомогою якої позначимо невідому нам величину, яку необхідно знайти за умовою задачі. Це перший етап розв'язання.

Нехай x л — кількість молока, яка була до переливання в другому бідоні.
 
Тоді в першому бідоні його було 3x л.
 
Після переливання в першому бідоні залишилося (3x5) л молока, а в другому стало (x+5) л.
 
За умовою задачі відомо, що після переливання в обох бідонах молока стало порівну.
 
Складемо рівняння:
 
3x5=x+5
 
Цю частину міркувань під час розв'язання задач називають складанням математичної моделі.
 
На цьому етапі текст завдання перекладається зі звичайної мови на математичну.
  
Математичною моделлю є складене рівняння.
 
Потім починається другий етап, який називають роботою з математичною моделлю.
  
На цьому етапі розв'язується складене рівняння:
 
3x5=x+5
 
Розв'язавши рівняння, переходимо до третього етапу — відповіді на запитання задачі.
 
Розв'язавши рівняння, ми отримали x=5, а за x прийняли кількість молока в літрах, яке було до переливання в другому бідоні.

Отже, в другому бідоні було 5 л молока. За умовою задачі, в першому бідоні було втричі більше молока, ніж у другому. Тож у першому бідоні було 15 л молока.

Відповідь: в одному бідоні було 5 л молока, а в іншому — 15 л.
Отже, в процесі розв'язання було виокремлено три етапи математичного моделювання:
1) складання математичної моделі (складання рівняння за умовою задачі);
 
2) робота з математичною моделлю (розв'язання рівняння);
 
3) відповідь на запитання задачі.
Для складання математичної моделі потрібно провести аналіз завдання, результати якого можна оформити у вигляді таблиці, схеми, малюнка, короткого запису. 

Домашнє завдання : № 1312, 1313



Дата 16.05   

Tема  :"Перетворення виразів"


Переглянути відео за посиланням :https://www.youtube.com/watch?v=f-5BshWm5lg


Опрацювати матеріал : 
Площу прямокутника ABCD можна знайти двома способами.
 
Прямоугольник.png
 
1. Знайти площу прямокутника ABMN, площу прямокутника MCDN і додати їх.
 
Отримаємо:
 
S(ABMN)=ab
 
2. Знайти площу прямокутника ABCD одразу.
 
Отримаємо:
 
S(ABCD)=ABAD=a(b+c)
 
Отже, правильна рівність:
 
a(b+c)=ab+ac — розподільний закон множення
 
На малюнку маємо підтвердження цього закону для випадку, коли a,b,c — додатні числа. 
 
Але розподільний закон множення виконується для будь-яких чисел.
Приклад:
7(x+3)=7x+21
При застосуванні розподільного закону множення відбувається розкриття дужок і число, що стоїть перед дужками, множиться на кожне число, що стоїть у дужках. Але не завжди перед дужками записаний числовий множник.
Приклад:
(x3) або (x3)
У таких випадках міркуємо так: 
Якщо перед дужками стоїть знак «+», це означає, що всі доданки в дужках потрібно помножити на 1, тобто, розкриваючи дужки, залишити їх без змін.
 
Якщо перед дужками стоїть знак «», це означає, що всі доданки в дужках потрібно помножити на 1, тобто, розкриваючи дужки, змінити знаки доданків на протилежні.
Приклад:
(x3)=1(x3)=x3
Переставна , сполучна та розподільна властивості множення дозволяють спрощувати вирази.
Приклад:
Спростимо вираз 5a6b(0,3c).
 
Спрощуючи даний вираз, згрупуємо окремо числові та буквені множники.

Отримаємо:
 
5a6b(0,3c)=5a6b(0,3)c=(0,356)(abc)=
 
Число 9 називають коефіцієнтом в отриманому виразі.
Якщо вираз є добутком числа та однієї або декількох букв, то це число називається числовим коефіцієнтом (або просто коефіцієнтом).
Зверни увагу!
Коефіцієнт зазвичай пишуть перед буквеними множниками.
Коефіцієнтом такого виразу, як a або ab, вважається 1, оскільки a=1a;ab=1ab.
При множенні 1 на будь-яке число a отримуємо число a:
 
1a=a
 
Тому:
числовим коефіцієнтом виразу a або ab вважають число 1.
Приклад:
У виразі 3x5x коефіцієнти доданків 3 і 5.
 
Вираз 3x5x можна спростити, застосовуючи розподільний закон:
 
3x5x=(35)x=2x

Доданки 3x і 5x відрізняються лише своїми коефіцієнтами.
Доданки, що мають однакову буквену частину, називаються подібними доданками.   
Приклад:
3x і 5x;  2a і 5a;  13xy і 22xy;  21abc і 13abc.
Подібними доданками вважаються також числа.
Приклад:
3 і 7; 1 і 5.
Щоб додати (звести) подібні доданки, потрібно додати їх коефіцієнти і результат помножити на спільну буквену частину. 


Домашнє завдання : № 1303

Завдання на період з 09.05 по 13.05 2022 року

Написати прізвище на кожній сторінці з виконаним завданням.

Сфотографувати кожну сторінку з виконаним завданням.

Відправити сфотографовану сторінку на вайбер або ел.пошту mosienko13.06@gmail.com

Завдання відправляти до кінця кожного тижня.

Запитання відсилати на вказану адресу або в вайбер : 0960813579


Дата 12.05   

Tема  :"Розв’язування вправ на всі дії з раціональними числами"


Переглянути відео за посиланням :https://www.youtube.com/watch?v=tMHHXBtogNw


Опрацювати матеріал : 
Ділення чисел із різними знаками
Щоб поділити два числа з різними знаками, потрібно:
 
  • поділити модуль діленого на модуль дільника;

  • перед отриманим числом поставити знак «».
Приклад 1

a)25:5=(25:5)=5

b)25:(5)=(25:5)=5

Приклад 2

a)1,4:7=(1,4:7)=0,2

b)0,15:(3)=(0,15:3)=0,05

Пам'ятай! Частка двох чисел з різними знаками - є число від'ємне.

Зверни увагу!
Ділення чисел із однаковими знаками
Щоб поділити від'ємне число на від'ємне (два від'ємні числа), потрібно поділити модуль діленого на модуль дільника.
Приклад 3

35:(7)=|35|:|7|=5

Зазвичай пишуть так:

35:(7)=35:7=5

Зверни увагу
Властивості ділення раціональних чисел
a:1=a;


Пам'ятай ! На 0 ділити не можна.

Домашнє завдання :параграф 34-36 повторити, № 1304( 4-5)





Дата 11.05   

Tема  :"Розв’язування вправ на всі дії з раціональними числами"


Переглянути відео за посиланням :https://www.youtube.com/watch?v=D-4mTQGx3aY


Алгебраїчна сума — це вираз, який можна зобразити у вигляді суми додатних і від'ємних чисел.
Розглянемо приклади алгебраїчних сум.
Приклад:
Запиши вирази без дужок:
 
a) 56+(+15)+(7)=56+157;
 
b) (+17)+(13)+(5)=17135;
 
c) 23+(+73)(54)=23+73+54;
 
d) (6)+(12)4=6124.
Зверни увагу!
(a)=a
Приклад:
Назви доданки алгебраїчної суми:
 
a) 17+(13)+51
 
Доданками цієї алгебраїчної суми є числа :  17, 13  і 51.
 
b) 27+13637
 
Вираз перепишемо у вигляді:
 
27+13+(6)+(37)
 
Він складається з доданків: 27, 13, 6 і 37









Домашнє завдання :параграф 7-14 повторити, № 1296( 1-3)

 знаками
  
b) 25(2)=(252)=50
 
Приклад 2
  
a) 0,51,4=(0,51,4)=0,7
 
b) 0,01(7,8)=(0,017,8)=0,078
 
Зверни увагу!
()(+)=()(+)()=()
Множення чисел із однаковими знаками
Щоб перемножити два від'ємні числа, потрібно перемножити їх модулі.
Приклад 3
 
12(3)=|12||3|=36
 
Зазвичай пишуть так:
 
12(3)=123=36.
 
(+)(+)=(+)()()=(+)
 
Зверни увагу!
Добуток двох від'ємних чисел- число додатне.
 
Властивості множення
 
1) Добуток будь - якого числа на ноль і добуток нуля на будь - яке число дорівнює нулю:a0=0;.0a=0.
 
2) Добуток будь - якого числа на одиницю і добуток одиниці на будь - яке число дорівнює цьому самому числу:  a1=a;1a=a.
 
3) Для будь - якого числа  а : a(1)=a;1a=a.
 
4) Переставна властивість : ab=ab.
 
5) Сполучна властивість : (ab)c=a(bc).
 
6) Розподільна властивість : a(b+c)=ab+ac.
 
 
anдобуток n множників,кожний з яких дорівнює a.Наприклад,(3)3=(3)(3)(3)=27.
 
Добуток декількох множників, відмінних від нуля, - число від'ємне, якщо число від'ємних множників непарне, а якщо число від'ємних множників парне, то добуток - число додатне. Добуток дорівнює нулю, якщо хоча б один із множників дорівнює нулю.
Наприклад,а)6(5)2=60;б)5(6)(2)=60;в)40(67)35=0.
 Щоб перемножити два числа з різними знаками, потрібно:
 
  • перемножити модулі цих чисел;

  • перед отриманим числом поставити знак «».
Приклад 1
  
a) 252=(252)=50

Домашнє завдання :параграф 34-36 повторити, № 1304( 1-3)


Дата 10.05   

Tема  :"Корекція знань, умінь і навичок з теми. Розв’язування вправ зі звичайними дробами  "


Переглянути відео за посиланням :https://www.youtube.com/watch?v=AnthCrj4wu8



Для того, щоб виконати додавання чи віднімання дробів з різними знаменниками, треба звести дроби до спільного знаменника та виконати дію (додавання чи віднімання) із дробами, у я

ких знаменники однакові.
1. Обчисли  45+110.
Найменший спільний знаменник дорівнює 10.
Замінимо перший дріб на дріб йому рівний — 810, оскільки  4(25=4252=810.
Число 2, записане над дробом, називають додатковим множником.
  
Тепер додамо дроби з однаковими знаменниками: 810+110=910.
Відповідь: 4(25+110=810+110=8+110=910.
 
2. Обчисли 2347.
2(734(37=14211221=141221=221.

Щоб додати мішані числа, треба:
  • звести дробові частини до найменшого спільного знаменника;
  • додати окремо цілі та дробові частини;
  • якщо необхідно, скоротити дріб;
  • якщо дробова частина суми вийде неправильним дробом, тоді виділити з неї цілу частину й отримане число додати до цілої частини суми. 
 
Приклад:
514+71(22=514+724=121+24=1234.
Дробову частину другого мішаного числа збільшили в 2рази. Додали окремо цілі та дробові частини.
Приклад:
93(25+2710=9610+2710=116+710=111310=12310.
У цьому випадку в результаті дробова частина суми 1310 виявилася неправильним дробом, тому з неї виділили ціле число 1310=1+310=1310 й отримане число додали до цілої частини суми.
 
111310=11+1310=11+1310=12310.
Щоб віднімати мішані числа, необхідно:
  • звести дробові частини до найменшого спільного знаменника;
  • якщо дробова частина  зменшуваного менше дробової частини від'ємника, треба «позичити» одиницю з цілої частини;
  • відняти окремо цілі й дробові частини;
  • якщо необхідно, скоротити дріб.
Приклад:
72(432712=78122712=58712=5112.
 
Дробову частину першого мішаного числа збільшили в 4 рази. Відняли окремо цілі й дробові частини.
Приклад:
143(3752(73=1492151421=13302151421=8301421=81621.
У цьому випадку дробова частина зменшуваного  921 менша від дробової частини від'ємника 1421, тому «позичили» одиницю з цілої частини: 

1492151421=1321+92151421=13302151421=81621

Добуток звичайних дробів — це дріб, чисельник якого дорівнює добутку чисельників, а знаменник — добутку знаменників.
Щоб помножити дріб на дріб, треба:
  • знайти добуток чисельників і добуток знаменників;
  • перший добуток записати чисельником, а другий — знаменником.
abcd=acbd
Приклад:
45211=42511=855
 
При потребі дріб скорочують.
Розгляньмо ще один приклад.
Приклад:
31478=3711428=3128=316
 
У випадку множення мішаних чисел їх спочатку записують у вигляді неправильних дробів.
117710=87710=847171105=4115=45234315=24+3435+15=114165=11164415=11415=445=845

Щоб поділити один дріб на інший, треба ділене помножити на число, обернене дільнику.
 ab:cd=abdc=adbc
Знайдімо частку двох звичайних дробів.
Приклад:
37:45=3754=3574=1528
За потреби дріб скорочують.
Приклад:
49:23=4932=42319321=2131=23
У випадку поділу цілого числа на звичайний дріб ціле число можна помножити на дріб, обернений дільнику, або спочатку записати ціле число у вигляді неправильного дробу, а потім виконати ділення звичайних дробів.
 
8:45=854=82541=251=101=108:45=81:45=8154=82541=251=101=10
 
Щоб поділити дріб на натуральне число, потрібно знаменник дробу помножити на дане число, а чисельник залишити без змін.
 
Щоб знайти частку мішаних чисел, мішані числа записують у вигляді неправильних дробів і виконують ділення звичайних дробів.
 
325:15=35+25:15=175:15=17551=1751511=17111=171=17412:634=92:274=92427=914221273=1213=23



Домашнє завдання :параграф 7-14 повторити, № 1296( 1-3)




Дата 09.05   

Tема  :" Контрольна робота з теми: «Перпендикулярні і паралельні прямі. Координатна площина» "




Виконати контрольну роботу за посиланням :https://docs.google.com/document/d/1zisD6ueTVTZJzRS7a2AbWXg8iH1sO5CQ/edit?usp=sharing&ouid=114690071356165548445&rtpof=true&sd=true





Домашнє завдання :параграф 43-46 повторити,  виконати вонтрольну роботу




Завдання на період з 02.05 по 06.05 2022 року

Написати прізвище на кожній сторінці з виконаним завданням.

Сфотографувати кожну сторінку з виконаним завданням.

Відправити сфотографовану сторінку на вайбер або ел.пошту mosienko13.06@gmail.com

Завдання відправляти до кінця кожного тижня.

Запитання відсилати на вказану адресу або в вайбер : 0960813579


Дата 05.05   

Tема  :" Узагальнення та систематизація знань умінь і навичок учнів з теми: «Перпендикулярні і паралельні прямі. Координатна площина» "




Переглянути відео за посиланням :https://www.youtube.com/watch?v=l-FXU9UM7pQ





Домашнє завдання :параграф 46 опрацювати, № 1348,1352




Дата 04.05   

Tема  :" Розв’язування вправ. Самостійна робота "




Переглянути відео за посиланням :https://www.youtube.com/watch?v=zyZ_8-wio24




Домашнє завдання :параграф 46 опрацювати, № 1351




Переглянути відео за посиланням :https://www.youtube.com/watch?v=Z0Q3E5CW3rM




Домашнє завдання :параграф 46 опрацювати, № 1290





Дата 02.05   

Tема  :"Приклади графіків залежності між величинами"




Переглянути відео за посиланням :https://www.youtube.com/watch?v=D6nkxPaCbP8


Опрацювати матеріал :

Метеорологи вимірювали температуру повітря протягом першої половини доби і результати записали до таблиці:


Температура


Потім вони вирішили нанести результати вимірювання на координатну площину, відклавши на осі абсцис значення часу (7, год), а на осі ординат — значення температури (Т, °С). Було позначено 13 точок: (0; -2), (1; -3,5), (12; 6). Абсциса кожної з цих точок — це значення часу, а ордината — значення температури повітря у цей час. Якби метеорологи вимірювали температуру щопівгодини і результати вимірювання наносили на координатну площину, то точки знаходилися б ближче одна до одної. Якби вимірювання проводилося щочверть години, то точки на координатній площині були б розміщені ще густіше і т. д.


Якщо точки, побудовані таким чином на координатній площині, сполучити плавною лінією, то одержимо фігуру, яку називають графіком залежності температури повітря від часу (рис. 78).


Графік

Розглянемо ще такі приклади.

1. Туристові потрібно пройти 12 км. Він вирахував час руху залежно від швидкості, з якою йтиме, й одержав таку таблицю:


Asd345.jpg


Побудуємо на координатній площині точки за цією таблицею, відклавши на осі абсцис значення швидкості (v, км/год), а на осі ординат — значення часу (і, год).


Сполучивши плавною лінією побудовані точки, одержимо графік залежності часу від швидкості за сталої відстані (12 км) (рис. 79).


графік залежності часу від швидкості

Цю залежність часу t (у год) від швидкості u (у км/год), можна задати формулою t = 12/u .

2, Відомо, що до басейну щосекунди вливається 0,5 м3 води. Потрібно знайти, скільки буде води в басейні через t с.


Залежність об'єму води У(у м3) від часу / (у секундах) можна задати формулою V= 0,5?.


Надамо / певних значень, знайдемо відповідні значення об'єму води в басейні і результати занесемо до таблиці:


Таблиця


За даними таблиці побудуємо на координатній площині точки, відклавши на осі абсцис значення часу (і, с), а на осі ординат — значення об'єму (V, м3).


Графік

Рис. 80

Приклавши лінійку до побудованих точок, бачимо, що вони лежать на одній прямій. Сполучивши крайні точки відрізком, одержимо графік залежності об'єму води в басейні від часу його наповнення.


Домашнє завдання :параграф 46 опрацювати, № 1285, 1288

 


Завдання на період з 25.04 по 29.04 2022 року

Написати прізвище на кожній сторінці з виконаним завданням.

Сфотографувати кожну сторінку з виконаним завданням.

Відправити сфотографовану сторінку на вайбер або ел.пошту mosienko13.06@gmail.com

Завдання відправляти до кінця кожного тижня.

Запитання відсилати на вказану адресу або в вайбер : 0960813579



Дата 28.04   

Tема  :"Розв*язування вправ.Самостійна робота"




Переглянути відео за посиланням :https://www.youtube.com/watch?v=KXNM_BtyGIs



Домашнє завдання :параграф 45 повторити 





Дата 27.04   

Tема  :"Розв*язування вправ"




Переглянути відео за посиланням :https://www.youtube.com/watch?v=hhB5t8AJ2Og



Домашнє завдання :параграф 45 повторити виконати вправи :  1273




Дата 26.04   

Tема  : "Координатна площина"


Переглянути відео за посиланням :https://www.youtube.com/watch?v=bXh0y1CIF_w


Опрацювати матеріал : 

Прямокутна система координат складається з двох взаємно перпендикулярних прямих OX та OY, які перетинаються у точці O — початку координат, і обраного одиничного відрізку.

Координатна площина
Координатна площина

Кожна з цих прямих є координатною прямою. Пряма OX – горизонтальна і називається віссю абсциса пряма OY – вертикальна і називається віссю ординат.

Площина, на якій вибрано систему координат називається координатна площина.

Осі координат ділять координатну площину на чотири координатні чверті.

Кожна точка площини має дві координати. Координата, яка відкладається по осі OX, називається абсцисою, її завжди записують першою. Координата, що відкладається по осі OY, — ординатою.

Абсциса і ординат на координатній площині
Абсциса і ординат на координатній площині

Точка О – початок координат, має координати нуль-нуль.

Координати точок
Координати точок

Прямокутну систему координат називають прямокутною декартовою системою координат на честь французького математика Рене Декарта, який запропонував цю ідею.

Домашнє завдання :параграф 45 повторити виконати вправи :  1258,1260






Дата 25.04   

Tема  : "Прямокутна система координат"


Переглянути відео за посиланням :https://www.youtube.com/watch?v=-EZgu8K6rPc


Опрацювати матеріал :
У реальному житті в багатьох випадках ми використовуємо два числа (або  інші символи), щоб точно описати потрібний нам об'єкт.

Місце в залі задається номером ряду й номером крісла в ряду.

Малый-зал.jpg

На шаховій дошці позиція фігури задається назвою стовпця та номером ряду.

222304342e5ee8.jpg

Будь-яка карта (або глобус) поділена на квадрати, і, подібно до шахівниці, кожен квадрат задається двома номерами.

Рисунок 16.png

1287613444_globus.jpg

На екрані комп'ютера кожна точка задається двома номерами.

IC56760.gif
Система координат
200px-Descartes.jpg

Французький філософ і математик Рене Декарт (15961650) у XVII ст. запропонував метод двох координат для знаходження точки на площині. Тому система координат названа його ім'ям.
Декартову систему координат утворюють:

1. Дві перпендикулярні прямі, на яких зазначено напрям зростання чисел. Горизонтальна пряма називається віссю Ox, або віссю абсцис. Вертикальна пряма називається віссю Oy, або віссю ординат.

2. Точка перетину прямих — початок координатної системи, яка часто позначається буквою O.

3. Відрізки на кожній осі завдовжки в одну одиницю вимірювання.
Koord_plne_punkts.png

Suns2.png

Для будь-якої точки знаходять дві координати x і y (абсциссу і ординату) й записують, як A(xA;yA).

На малюнку показано координати A(2;4), тобто абсциса точки A дорівнює 2, а ордината точки A дорівнює 4.
Якщо на площині вибрано систему координат, то таку площину називають координатною площиною.
Оскільки осі координат ділять площину на 4 частини, кожна з них має номер і називається квадрантом.  
У I чверті розташована додатна частина осі абсцис та осі ординат.
У II чверті розташована додатна частина осі ординат та від'ємна частина осі абсцис.
У III чверті  розташована від'ємна частина осі абсцис та осі ординат.
У IV чверті розташована додатна частина осі абсцис та від'ємна частина осі ординат.

Koord_plne_kv.png


Домашнє завдання :параграф 45 опрацювати виконати вправи : 1254,1256



Завдання на період з 18.04 по 22.04 2022 року

Написати прізвище на кожній сторінці з виконаним завданням.

Сфотографувати кожну сторінку з виконаним завданням.

Відправити сфотографовану сторінку на вайбер або ел.пошту mosienko13.06@gmail.com

Завдання відправляти до кінця кожного тижня.

Запитання відсилати на вказану адресу або в вайбер : 0960813579



Дата 21.04   

Tема  : "Паралельні прямі.Побудова паралельних прямих за  допомогою косинця

"


Переглянути відео за посиланням :https://www.youtube.com/watch?v=CFplRGcv2ZQ


Опрацювати матеріал :

Дві прямі, що лежать на одній площині, можуть перетинатися в одній точці, або не  перетинатися.Paral_neparal1.pngParal_neparal.png
 
Прямі, які перетинаються - прямі, які мають спільну точку. Цю точку називають точкою перетину.
Якщо прямі лежать на одній площині й не перетинаються, то їх називають паралельними.
Назва походить від грецького слова «паралелос» (παράλληλος), що означає «йдуть поруч».
 
Чому у визначенні дуже важливо вказати, що ми говоримо про прямі, які лежать на одній площині? Тому що в тому випадку, коли прямі не лежать на одній площині, вони можуть не перетинатися й не бути паралельними, тобто не йти поруч.
 
Cube.png
Цікавий приклад отримуємо, розглядаючи прямі на поверхні кулі (не на площині). Якщо куля досить велика, то в певній точці прямі можуть бути паралельними, але насправді вони перетинаються в точках, які називаються полюсами кулі.
  
paralelos-y-meridianos.jpgSuns2.png
 
Але для прямих, що лежать на одній площині, правильним є те, що точки перетину немає.Paral.png
 
Позначення паралельних прямих: AB || CD

Цей запис читають так: «Пряма AB паралельна прямій CD».
 
Якщо AB || CD, то CD || AB.

Інший спосіб для запису паралельних прямих — a || b.
 
Якщо дві прямі перпендикулярні третій прямій, то вони паралельні.  aс,bс,то ab.
 
Через точку А, що не належить прямій a, можна  провести єдину пряму  b  так, що a || b. 
 

Домашнє завдання :параграф 44 опрацювати виконати вправи :  1239,1241




Дата 20.04   

Tема  : "Перпендикулярні прямі.Побудова перпендикулярних прямих за  допомогою косинця

"


Переглянути відео за посиланням :https://www.youtube.com/watch?v=fj7BJyqLXl0


Опрацювати матеріал :

Перпендикулярні прямі - прямі, що перетинаються під прямим кутом.
(Від латинського слова perpendicularis - стрімкий).
 
Lenku_veidi_taisne_perp.png
 
ab,(ab)=90°
 
Через будь-яку точку можна провести тільки одну пряму, яка перпендикулярна  до даної прямої.
 
Якщо нас цікавить відстань між двома точками, їх необхідно з'єднати і знайти довжину відрізка.
 
Що ми можемо назвати відстанню від точки до прямої? Точку A можна з'єднати з нескінченною множиною точок прямої. Який із відрізків називають відстанню від точки до прямої?
 
 
Attalums01.png
Suns5.png
 
Ми завжди шукаємо найкоротшу відстань між об'єктами.
 
Опустимо перпендикуляр з точки A до прямої. Відрізок  AN називають перпендикуляром до прямої KL.
Відстанню від точки до прямої є довжина перпендикуляра AN.
Attalums001.png
 
Це записують ANKL, тобто відрізок AN перпендикулярний до прямої KL.
Перпендикуляр коротше всіх  інших відрізків, проведених з даної точки до прямої.
AN<AK,AN<AL,AN<AМ.
Якщо проведено перпендикуляр до серединної точки відрізка, то його називають серединним перпендикуляром цього відрізка.
На малюнку EC — серединний перпендикуляр відрізка AB.
Vidusp.png
Відстань EC від точки E є найкоротшою відстанню до відрізка AB, а відстані до точок A і B є рівними.
Кожна точка серединного перпендикуляра рівновіддалена від кінців відрізка.

Домашнє завдання :параграф 43 опрацювати виконати вправи :  1213,1214



Дата 19.04   

Tема  : "Корекція знань,умінь і навичок»"


Переглянути відео за посиланням :https://www.youtube.com/watch?v=MXsGFXDm66Q


Опрацювати матеріал :

Запам’ятайте!                                                                                        

Рівнянням називається рівність, що містить невідоме, значення якого треба знайти.

Невідоме число в рівнянні позначають буквою х, або у, або z тощо. Наприклад, запис 4х + 7 = 15 є рівнянням, де х – невідоме і є шуканим.

Значення невідомого, за якого рівняння перетворюється на правильну числову рівність, називається коренем рівняння.

Рівняння може мати більше, ніж один корінь. 

Рівняння може не мати коренів

Розв’язати рівняння – означає знайти всі його корені або встановити, що рівняння не має жодного кореня.

Запам’ятайте! 

 Якщо до обох частин рівності додати (від обох частин рівності відняти) одне й те саме число, то рівність не зміниться.

Запам’ятайте!                                                                                                     

Доданок можна переносити з однієї частини рівняння в іншу, змінюючи знак цього доданка на протилежний.

Запам’ятайте!                                                                                                                          Якщо обидві частини рівності помножити (поділити) на одно й то само число, відмінно від нуля, то рівність не зміниться.

 

Запам’ятайте!                                                                                                                                                          

Основні властивості рівнянь                                                                                                                        

1. Корені рівняння не зміняться, якщо до обох частин рівняння додати (від обох частин рівняння відняти) одне й те саме число.

2. Корені рівняння не зміняться, якщо обидві частини рівняння помножити (поділити) на одне й те саме число, відмінне від нуля.

Алгоритм розв’язування лінійних рівнянь з однією змінною:

1) Перевір, чи не треба помножити (поділити) обидві частини рівняння на одне й те саме число, що не дорівнює 0. Якщо так, виконай цю дію.

2) Перевір, чи не можна спростити вирази в лівій та правій частинах рівняння окремо (розкрити дужки, звести подібні доданки). Якщо так, спрости ці вирази.

3) Перевір, чи не знаходяться відомі та невідомі доданки в різних частинах рівняння. Якщо так, то перенеси доданки, щоб відомі числа знаходились в одній частині рівняння, а невідомі – в іншій.

4) Приведи рівняння до вигляду ах = b, де а і b – числа, а х – невідомий множник, і знайди цей невідомий множник.


Самостійно      Заповніть пропуски

(134+x)-583=426;

134+x=426…583;

134+x=1009

x=1009…134;

x=...

(134+875)-583=426.

2) (x-506)+215= 429;

x-506=429 … 215;

x-506=214;

x=214 … 506;

x=… ;

(720-506)+215=426.

3) (942-a)-126=254;

942-a=254 … 126;

942-a=380;

a=942 …380;

a= …;

(942-562)-126=254.



Щоб розв’язати текстову задачу за допомогою рівнянь треба побудувати математичну модель.

Алгоритм розв’язання задач за допомогою рівнянь

  • Декілька разів прочитати і вивчити умову задачі.

  • Зробити скорочений запис або умову задачі

  • Позначити за Х одну з невідомих величин

  • Виразити всі інші невідомі величини через Х

  • Скласти рівняння

  • Розв’язати це рівняння (корені рівняння)

  • Записати відповідь задач


Пам’ятка до розв’язування задач


На  … більше

На … менше

На скільки більше (менше)

У  …разів  більше

У …разів  менше

У  скільки разів більше (менше)

Додаємо

Віднімаємо

Завжди віднімаємо

множимо

ділимо

Завжди ділимо



Домашнє завдання :параграф 41,42 повторити виконати вправи


Задача 1

На фабриці потрібно пошити 150 суконь. Перша майстриня може виконати це завдання за 30 днів. За скільки днів друга майстриня може виконати це завдання, якщо за день вона шиє на 2 сукні менше, ніж перша?

Задача 2

Скільки буде коштувати придбати чотири вікна фірми Veka( разом з установкою),якщо відомо, що три вікна коштують ( разом з установкою) 7800 гривень. Установка - 100 грн за одне вікно.

Задача 3

Дріт завдовжки 465 м розрізали на три частини, причому перша части­ на у 4 рази довша за третю, а друга на 114 м довша за першу. Знайдіть довжину кожної частини дроту

Задача 4

Бригада робітників за два тижні виготовила 396 деталей, причому за другий тиждень було виготовлено у 3 рази більше деталей, ніж за перший. Скільки деталей було виготовлено за кожний тиждень?



Дата 18.04   

Tема  : "Контрольна робота з теми: «Рівняння. Розв’язування рівнянь з однією змінною»"


Виконати контрольну роботу за посиланням :https://docs.google.com/document/d/1dxP2NQgfdV5OwGSgPW9tWxzKnL5K9ezc/edit?usp=sharing&ouid=114690071356165548445&rtpof=true&sd=true


Домашнє завдання :параграф 41,42 повторити



Завдання на період з 11.04 по 15.04 2022 року

Написати прізвище на кожній сторінці з виконаним завданням.

Сфотографувати кожну сторінку з виконаним завданням.

Відправити сфотографовану сторінку на вайбер або ел.пошту mosienko13.06@gmail.com

Завдання відправляти до кінця кожного тижня.

Запитання відсилати на вказану адресу або в вайбер : 0960813579


Дата 14.04   

Tема  : "Узагальнення та систематизація знань умінь і навичок учнів з теми: «Рівняння. Розв’язування рівнянь з однією змінною»"


Переглянути відео за посиланням :https://www.youtube.com/watch?v=zhTuGq_Se7Q


Опрацювати матеріал :

Задача. У першому бідоні в 3 рази більше молока, ніж у другому. Якщо з першого перелити 20 л в другій, то молока в бідонах буде порівну. Скільки молока в кожному бідоні?

- Що відомо про перший бідоні? Про другий?

- Які зміни можна провести з молоком в цих бідонах?

- У результаті переливань скільки молока стане в кожному бідоні?

- Що треба дізнатися?

- Вирішувати завдання будемо з допомогою рівнянь.

Розв’язування. (Запис на дошці і в зошитах )

Нехай x л - молока у другому бідоні, 3x (л) - молока було в першому бідоні, 3x-20 (л) - молока залишиться в першому бідоні, x + 20 (л) - молока стане у другому бідоні. Відомо, що молока в бідонах стане порівну. Складемо рівняння:

3x – 20 = x + 20,

3x – x = 20 + 20,

2x  = 40,

x = 20.

Отже, 20 літрів молока було в другому бідоні, тоді в першому 20 * 3 =  60 літрів молока.

Відповідь: 20 літрів молока, 60 літрів молока

Задача 

Різниця двох чисел дорівнює 2,2. Знайдіть ці числа, якщо їх сума дорівнює 22, 2.

Розв’язання:

Нехай x – перше число, тоді х+2,2 – друге число. З умови задачі маємо рівняння:

х+х+2,2=22,2;

2х+2,2=22,2;

2х=22,2-2,2;

2х=20;

х = 20:2;

х=10.

Отже, 10 – перше число. Тоді х+2,2 = 10+2,2=12,2 – друге число.

Відповідь10; 12,2.

Задача

За 6 зошитів і 4 ручки заплатили 27 грн. Скільки коштує зошит і скільки - ручка, якщо зошит дешевший від ручки на 50 коп.?

 Розв’язання:

Нехай x – коштує зошит, тоді ручка коштує –(х+0,5). З умови задачі маємо рівняння:

6х+4*(х+0,5)=27;

6х+4х+2=27;

10х=27-2;

10х=25;

х = 25:10;

х =

Отже, 2, 5 грн. – коштує зошит. Тоді х+0,5=2,5+0,5=3 (грн.) – коштує ручка.

Відповідь: 2,5грн.; 3 грн. 


Домашнє завдання :параграф 41,42 повторити,№ 1183  ,1187



Дата 13.04   

Tема  : "Розв’язування текстових задач за допомогою рівнянь.Самостійна робота"


Виконати самостійну роботу за посиланням :https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfWclkIxHWBo-DA5DCICCtEGBePnN7j4ahhNmmlEX5om69GuQ/viewform?usp=sf_link



Домашнє завдання :параграф 42 повторити 




Дата 12.04   

Tема  : "Розв’язування текстових задач за допомогою рівнянь"


Переглянути відео за посиланням :https://www.youtube.com/watch?v=MsW2cCV1V5k


Домашнє завдання :параграф 42 повторити,№  1173,1175




Дата 11.04   

Tема  : "Розв’язування текстових задач за допомогою рівнянь"


Переглянути відео за посиланням :https://www.youtube.com/watch?v=VkPggt2mb1U



Опрацюват матеріал:


Вміння розв'язувати рівняння необхідне для того, щоб розв'язувати практичні завдання з математики, фізики, механіки, економіки та інших предметів.
Приклад:
Розв'яжемо задачу

В одному бідоні втричі більше молока, ніж в іншому. Коли з одного бідона до іншого перелили 5 літрів, то молока в бідонах стало порівну. Скільки літрів молока було в кожному бідоні спочатку?

Розв'язання

Спочатку введемо змінну, за допомогою якої позначимо невідому нам величину, яку необхідно знайти за умовою задачі. Це перший етап розв'язання.

Нехай x л — кількість молока, яка була до переливання в другому бідоні.

Тоді в першому бідоні його було 3x л.

Після переливання в першому бідоні залишилося (3x5) л молока, а в другому стало (x+5) л.

За умовою задачі відомо, що після переливання в обох бідонах молока стало порівну.

Складемо рівняння:

3x5=x+5

Цю частину міркувань під час розв'язання задач називають складанням математичної моделі.

На цьому етапі текст завдання перекладається зі звичайної мови на математичну. 
Математичною моделлю є складене рівняння.

Потім починається другий етап, який називають роботою з математичною моделлю.

На цьому етапі розв'язується складене рівняння:

3x5=x+53xx=5+52x=10x=5

Розв'язавши рівняння, переходимо до третього етапу — відповіді на запитання задачі.

Розв'язавши рівняння, ми отримали x=5, а за x прийняли кількість молока в літрах, яке було до переливання в другому бідоні.

Отже, в другому бідоні було 5 л молока. За умовою задачі, в першому бідоні було втричі більше молока, ніж у другому. Тож у першому бідоні було 15 л молока.

Відповідь: в одному бідоні було 5 л молока, а в іншому — 15 л.
Отже, в процесі розв'язання було виокремлено три етапи математичного моделювання:
1) складання математичної моделі (складання рівняння за умовою задачі);

2) робота з математичною моделлю (розв'язання рівняння);

3) відповідь на запитання задачі.
Для складання математичної моделі потрібно провести аналіз завдання, результати якого можна оформити у вигляді таблиці, схеми, малюнка, короткого запису. 



Домашнє завдання :параграф 42 опрацювати,№  1169,1171




Завдання на період з 04.04 по 07.04 2022 року

Написати прізвище на кожній сторінці з виконаним завданням.

Сфотографувати кожну сторінку з виконаним завданням.

Відправити сфотографовану сторінку на вайбер або ел.пошту mosienko13.06@gmail.com

Завдання відправляти до кінця кожного тижня.

Запитання відсилати на вказану адресу або в вайбер : 0960813579


Дата 07.04   

Tема  : "Розвязування  рівнянь. Самостійна робота"


Виконати самостійну роботу за посиланням :https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeymS9yQni370QGe7hyB23AAg3MoMtCC7xk1-a7WCAJUkVKKA/viewform?usp=sf_link


Домашнє завдання :параграф 41 повторити



Дата 06.04   

Tема  : "Розвязування лінійних рівнянь"


Переглянути відео за посиланням :https://www.youtube.com/watch?v=MAvdDD1sigU

Запам’ятайте!                                       

Рівнянням називається рівність, що містить невідоме, значення якого треба знайти.

Невідоме число в рівнянні позначають буквою х, або у, або z тощо. Наприклад, запис 4х + 7 = 15 є рівнянням, де х – невідоме і є шуканим.

Значення невідомого, за якого рівняння перетворюється на правильну числову рівність, називається коренем рівняння.

Рівняння може мати більше, ніж один корінь. 

Рівняння може не мати коренів

Розв’язати рівняння – означає знайти всі його корені або встановити, що рівняння не має жодного кореня.

 

Запам’ятайте! 

 Якщо до обох частин рівності додати (від обох частин рівності відняти) одне й те саме число, то рівність не зміниться.

 

Запам’ятайте!                                                                                                                            Доданок можна переносити з однієї частини рівняння в іншу, змінюючи знак цього доданка на протилежний.

Запам’ятайте!                                                                                                                                        Якщо обидві частини рівності помножити (поділити) на одно й то само число, відмінно від нуля, то рівність не зміниться.

 

Запам’ятайте!                                                                                                                                                          

Основні властивості рівнянь                                                                                                                       

1. Корені рівняння не зміняться, якщо до обох частин рівняння додати (від обох частин рівняння відняти) одне й те саме число.

2. Корені рівняння не зміняться, якщо обидві частини рівняння помножити (поділити) на одне й те саме число, відмінне від нуля.

Алгоритм розв’язування лінійних рівнянь з однією змінною:

1) Перевір, чи не треба помножити (поділити) обидві частини рівняння на одне й те саме число, що не дорівнює 0. Якщо так, виконай цю дію.

2) Перевір, чи не можна спростити вирази в лівій та правій частинах рівняння окремо (розкрити дужки, звести подібні доданки). Якщо так, спрости ці вирази.

3) Перевір, чи не знаходяться відомі та невідомі доданки в різних частинах рівняння. Якщо так, то перенеси доданки, щоб відомі числа знаходились в одній частині рівняння, а невідомі – в іншій.

4) Приведи рівняння до вигляду ах = b, де а і b – числа, а х – невідомий множник, і знайди цей невідомий множник.


Щоб розв’язати текстову задачу за допомогою рівнянь треба побудувати математичну модель.

Алгоритм розв’язання задач за допомогою рівнянь

  • Декілька разів прочитати і вивчити умову задачі.

  • Зробити скорочений запис або умову задачі

  • Позначити за Х одну з невідомих величин

  • Виразити всі інші невідомі величини через Х

  • Скласти рівняння

  • Розв’язати це рівняння (корені рівняння)

  • Записати відповідь задач


Пам’ятка до розв’язування задач


На  … більше

На … менше

На скільки більше (менше)

У  …разів  більше

У …разів  менше

У  скільки разів більше (менше)

Додаємо

Віднімаємо

Завжди віднімаємо

множимо

ділимо

Завжди ділимо


Домашнє завдання :параграф 41 повторити, № 1145,1147



Дата 05.04   

Tема  : "Розвязування рівнянь"


Переглянути відео за посиланням : https://www.youtube.com/watch?v=4fEoSwxLMZI




Домашнє завдання :параграф 41 повторити, № 1141




Дата 04.04   Tема  : "Рівняння. Основні властивості рівнянь"


Переглянути выдео за посиланням : https://www.youtube.com/watch?v=W6X4J-KA9c4&ab_channel=%D0%A2%D0%B5%D1%82%D1%8F%D0%BD%D0%B0%D0%A9-%D0%94%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F

Рівняння — це рівність, що містить позначене буквою невідоме число, яке потрібно знайти.
 Наприклад: х+5=7;          3(х-5)=18;         2,3х-5=7-0,1х.

Корінь рівняння — це значення невідомого , яке перетворює рівняння на правильну рівність.
Наприклад: х=5 - корінь рівняння  2,3х-5=7-0,1х  , оскільки при підстановки  цього числа замість змінної х, воно перетворює рівність на правильну числову рівність, тобто :
2,355=70,15;6,5=6,5.

Розв'язати рівняння — означає знайти всі його корені або довести , що коренів немає.

Основні властивості рівнянь:
1.Якщо будь - який доданок перенести з однієї частини рівняння до іншої , змінивши при цьому його знак на протилежний то отримаємо рівняння , яке має ті самі корені , що й дане.
2.Якщо обидві частини рівняння помножити ( поділити )  на одне й те саме , відмінне від нуля число , то отримаємо  рівняння , яке має ті самі корені , що й дане.
Приклад:
3x12=6

Для визначення невідомого зменшуваного потрібно до різниці додати від'ємник:

3x=6+123x=18

Для визначення невідомого множника добуток потрібно поділити на відомий множник:

x=18:3

х=6
Приклад:
2x12=6x

Розв'язуючи рівняння, можна міркувати й інакше.

Тут ми маємо рівність двох виразів, отже, їх різниця дорівнює нулю:

(2x12)(6x)=0

Розкриємо дужки та спростимо вираз у лівій частині рівняння:

2x126+x=0

3x18=0

3x=18

x=6
Відповідь: 6.
Можна помітити, що:
Для розв'язання рівняння потрібно послідовно виконувати наступні дії:

1) спростити рівняння ( розкрити дужки , звести  подібні доданки) ;

2) доданки, що містять змінну, перенести в ліву частину рівняння, а числа — у праву частину, не забуваючи при перенесенні змінювати знаки на протилежні;

3) звести подібні доданки в лівій і правій частинах рівняння;

4) знайти корінь рівняння;

5) за потреби зробити перевірку;

6) записати відповідь.
У розглянутих прикладах рівняння зводилися до вигляду ax=b, де a0.
Рівняння, що можна звести  до такого вигляду за допомогою перенесення доданків і зведення подібних доданків, називається лінійним рівнянням із одним невідомим.


Домашнє завдання :параграф 41 опрацювати, № 1139




Завдання на період з 28.03 по 31.03 2022 року

Написати прізвище на кожній сторінці з виконаним завданням.

Сфотографувати кожну сторінку з виконаним завданням.

Відправити сфотографовану сторінку на вайбер або ел.пошту mosienko13.06@gmail.com

Завдання відправляти до кінця кожного тижня.

Запитання відсилати на вказану адресу або в вайбер : 0960813579



Дата 31.03   Tема  : "Корекція знань, умінь і навичок"


Переглянути презентацію за посиланням : https://docs.google.com/presentation/d/1hUxN1tMgGeu3c_se1BTineZVNYLn2vPT/edit?usp=sharing&ouid=114690071356165548445&rtpof=true&sd=true



Домашнє завдання :параграф 40 повторити № 1

Виконати ділення:
1) – 40 : ( -5) ; 
2) -48,72 : 12 ; 
3) - 26 63 : ( - 39 49 ) ; 
4) – 1 1/ 14 : 5 /57 ;
5)- 6,3 : ( - 0,9 ) 

Розв ’язати рівняння: 
1) - 9х = 36 ; 
2) -1,8х = - 5,4 .

Дата 30.03   Tема  : "Контрольна робота з теми : Ділення раціональних чисел"


Виконати контрольну роботу за посиланням :https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdc4gyxgFCtoa9wr0vu9fjKdAN-6zkE0dUuxhF2eUrqDAb2BQ/viewform?usp=sf_link


Домашнє завдання :параграф 40 повторити



Дата 29.03   Tема  : "Узагальнення та систематизація знань ,умінь і навичок учнів з теми : Ділення раціональних чисел"




Домашнє завдання :параграф 40 повторити

Виконати вправи : 

№ 1.  Виконайте ділення:

1) -124 : 31;

2) -33,77 : (-11);

3) 53,4 : (-15);

4) 1,242 : (-0,27);

№ 2 Виконайте дії:

1) 3,2 – (-6) – 7,8 : (8,8 – 10,1);

2) (-31,7 : 63,4 – 23,4: (-1,17)) – (-2,4);

3) (-1,2 + 4,32 : (-1,8)) : (-0,001) – (-0,3).

№ 3 Знайдіть значення виразу:

1)Ділення раціональних чисел;

б)Ділення раціональних чисел;

в)Ділення раціональних чисел;




Дата 28.03   Тема : "Розвязування вправ на всі дї з раціональними числами"



Домашнє завдання :параграф 40 повторити

  № 1


№ 2




Завдання на період з 21.03 по 25.03 2022 року

Написати прізвище на кожній сторінці з виконаним завданням.

Сфотографувати кожну сторінку з виконаним завданням.

Відправити сфотографовану сторінку на вайбер або ел.пошту mosienko13.06@gmail.com

Завдання відправляти до кінця кожного тижня.

Запитання відсилати на вказану адресу або в вайбер : 0960813579


Дата 24.03   Тема : "Розвязування вправ на всі дї з раціональними числами"


Переглянути відео за посиланням :https://www.youtube.com/watch?v=lRUOoOVYzQU&ab_channel=IrynaSemyrazum

Домашнє завдання :параграф 40 повторити,  № 1124



Дата 23.03   Тема : "Розвязування вправ.Самостійна робота"


Часткою двох від’ємних чисел є число додатне. Щоб знайти його модуль, треба модуль діленого поділити на модуль дільника.
Часткою двох чисел із різними знаками є число від’ємне. Щоб знайти його модуль, треба модуль діленого поділити на модуль дільника.
Для будь-якого числа а:

Ділення раціональних чисел;;Ділення раціональних чисел

Для Ділення раціональних чисел:Ділення раціональних чисел;Ділення раціональних чисел;Ділення раціональних чисел
Ділити на 0 не можна.
Приклади
1) Ділення раціональних чисел;
2) Ділення раціональних чисел;
3) Ділення раціональних чисел;
4) Ділення раціональних чисел;
5) Ділення раціональних чисел.


Виконати самостійну роботу за посиланням : https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSctx1_tzJaBrVhGNW6BrFhdI8Ri0XBeV5bjT5yjs6v8Fl8SFw/viewform?usp=sf_link


Домашнє завдання :параграф 40 повторити,  № 1119



Дата 22.03   Тема : "Розвязування задач і вправ"








Домашнє завдання :параграф 40 повторити,  № 1114, 1117



Дата 21.03   Тема : "Корекція знань, умінь і навичок. Ділення раціональних чисел"

Переглянути відео за посиланням : https://www.youtube.com/watch?v=8Dg-edqdlfU

Ділення чисел із різними знаками
Щоб поділити два числа з різними знаками, потрібно:
 
  • поділити модуль діленого на модуль дільника;

  • перед отриманим числом поставити знак «».
Приклад 1
  
a) 25:5=(25:5)=5
 
b) 25:(5)=(25:5)=5
 
Приклад 2
  
a) 1,4:7=(1,4:7)=0,2
 
b) 0,15:(3)=(0,15:3)=0,05
 
Пам'ятай! Частка двох чисел з різними знаками - є число від'ємне.
 
Зверни увагу!
():(+)=()(+):()=()
 
Ділення чисел із однаковими знаками
Щоб поділити від'ємне число на від'ємне (два від'ємні числа), потрібно поділити модуль діленого на модуль дільника.
Приклад 3
 
 35:(7)=|35|:|7|=5 
 
Зазвичай пишуть так:
 
35:(7)=35:7=5
 
Зверни увагу!
(+):(+)=(+)():()=(+)
 
Властивості ділення раціональних чисел
 
a:1=a;0:a=0;a:a=1.Наприклад,а)34:1=34;б)0:(98)=0;в)304:(304)=1.
 

Пам'ятай ! На 0 ділити не можна.

Домашнє завдання :параграф 40 опрацювати,  № 1112



Завдання на період з 14.03 по 18.03 2022 року

Написати прізвище на кожній сторінці з виконаним завданням.

Сфотографувати кожну сторінку з виконаним завданням.

Відправити сфотографовану сторінку на вайбер або ел.пошту mosienko13.06@gmail.com

Завдання відправляти до кінця кожного тижня.

Запитання відсилати на вказану адресу або в вайбер : 0960813579


Дата 17.03   Тема : Контрольна робота  з теми : "Множення раціональних чисел" "


Виконати контрольну роботу за посиланням : https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf0Ti3pbOzBBAaf1I79TAoAWJeQjrfE9VC8_ctKSZee439reg/viewform?usp=sf_link


Домашнє завдання :параграф 37-39 повторити



Дата 16.03   Тема : Узагальнення та систематизація знань,умінь і навичок учнів з теми : "Множення раціональних чисел" "


Опрацювати матеріал :https://www.youtube.com/watch?v=JqtPjgfL_yo

Множення чисел із різними знаками
 Щоб перемножити два числа з різними знаками, потрібно:
 
  • перемножити модулі цих чисел;

  • перед отриманим числом поставити знак «».
Приклад 1
  
a) 252=(252)=50
  
b) 25(2)=(252)=50
 
Приклад 2
  
a) 0,51,4=(0,51,4)=0,7
 
b) 0,01(7,8)=(0,017,8)=0,078
 
Зверни увагу!
()(+)=()(+)()=()
Множення чисел із однаковими знаками
Щоб перемножити два від'ємні числа, потрібно перемножити їх модулі.
Приклад 3
 
12(3)=|12||3|=36
 
Зазвичай пишуть так:
 
12(3)=123=36.
 
(+)(+)=(+)()()=(+)
 
Зверни увагу!
Добуток двох від'ємних чисел- число додатне.
 
Властивості множення
 
1) Добуток будь - якого числа на ноль і добуток нуля на будь - яке число дорівнює нулю:a0=0;.0a=0.
 
2) Добуток будь - якого числа на одиницю і добуток одиниці на будь - яке число дорівнює цьому самому числу:  a1=a;1a=a.
 
3) Для будь - якого числа  а : a(1)=a;1a=a.
 
4) Переставна властивість : ab=ab.
 
5) Сполучна властивість : (ab)c=a(bc).
 
6) Розподільна властивість : a(b+c)=ab+ac.
 
 
anдобуток n множників,кожний з яких дорівнює a.Наприклад,(3)3=(3)(3)(3)=27.
 
Добуток декількох множників, відмінних від нуля, - число від'ємне, якщо число від'ємних множників непарне, а якщо число від'ємних множників парне, то добуток - число додатне. Добуток дорівнює нулю, якщо хоча б один із множників дорівнює нулю.
Наприклад,а)6(5)2=60;б)5(6)(2)=60;в)40(67)35=0.
 
 

Домашнє завдання :параграф 37-39 повторити , № 1083




Дата 15.03   Тема : Розвязування вправ "

Опрацювати матеріал :https://www.youtube.com/watch?v=bOXeUUXeI9k

При розкритті дужок користуємось такими правилами:

Якщо перед дужками стоїть знак «–», то, розкриваючи дужки, потрібно змінити знак кожного доданка на протилежний.

Якщо перед дужками стоїть знак «+», то, розкриваючи дужки, знак кожного доданка зберігаємо.

Подібними є доданки, які мають спільну буквену частину. Числові доданкі є подібними.

Заміну суми подібних доданків на один вираз називають зведенням подібних доданків.

Щоб звести подібні доданки, треба додати їх коефіцієнти і результат помножити на їх спільну буквену частину.

Домашнє завдання :параграф 39 повторити , № 1081,  1077


Дата 14.03   Тема : Розподільна властивість множення.Зведення подібних доданків "

Опрацювати матеріал :https://www.youtube.com/watch?v=Z5gR-LmZcCc

Опрацювати матеріал :https://www.youtube.com/watch?v=bOXeUUXeI9k

Домашнє завдання :параграф 39 опрацювати , № 1073,  1075


Дата 24.02   Тема : "Квадрат і куб числа "

Опрацювати матеріал :https://www.youtube.com/watch?v=KnTo4G5Iweg


Домашнє завдання :параграф 37 повторити , № 1022,  1023



Завдання на період з 11.10 по 13.10

Написати прізвище на кожній сторінці з виконаним завданням.

Сфотографувати кожну сторінку з виконаним завданням.

Відправити сфотографовану сторінку на вайбер або ел.пошту mosienko13.06@gmail.com

Завдання відправляти до кінця кожного тижня.

Запитання відсилати на вказану адресу або в вайбер : 0960813579


Дата 13.10    Тема : "Розвязування  вправ. Самостійна робота "

Опрацювати матеріал :https://www.youtube.com/watch?v=aKY41uAo63I


Виконати самостійну роботу за посиланням :https://docs.google.com/document/d/1rVxZcD8uhmduXf-LOf_fW8i-2vdP05q1/edit?usp=sharing&ouid=114690071356165548445&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання :параграф 10 повторити , № 306



Дата 12.10    Тема : "Задачі на додавання і віднімання дробів"

Опрацювати матеріал :https://drive.google.com/file/d/1csVHPxhndnwweWL9Z4_DNBq4LXSrFB_r/view?usp=sharing

Домашнє завдання :параграф 10 повторити , № 291,293


Дата 11.10    Тема : "Додавання і віднімання мішаних чисел"

Опрацювати матеріал :https://www.youtube.com/watch?v=w7k3Clx2afw

Додавання звичайних дробів.

Означення.
 Щоб додати два звичайних дроби, слід:

Приклад додавання звичайних дробів:

Приклад 3.
 Знайти суму двох дробів:
1 + 1 = 1·2 + 1 = 2 + 1 = 2 + 1 = 3 = 3 = 1
363·2666663·22


Приклад 4.
 Знайди суму двох дробів:
29 + 44 = 29·3 + 44·2 = 87 + 88 = 87 + 88 = 
304530·345·2909090

 = 175 = 35·5 = 35 = 18 + 17 = 117
9018·5181818

Домашнє завдання :параграф 10 повторити , № 289 



Завдання на період з 04.10 по 08.10

Написати прізвище на кожній сторінці з виконаним завданням.

Сфотографувати кожну сторінку з виконаним завданням.

Відправити сфотографовану сторінку на вайбер або ел.пошту mosienko13.06@gmail.com

Завдання відправляти до кінця кожного тижня.

Запитання відсилати на вказану адресу або в вайбер : 0960813579



Дата 07.10    Тема : "Додавання і віднімання цілих і дробових чисел"

Опрацювати матеріал :https://www.youtube.com/watch?v=0up_MEsuypY

Щоб додати мішані числа, треба:
  • звести дробові частини до найменшого спільного знаменника;
  • додати окремо цілі та дробові частини;
  • якщо необхідно, скоротити дріб;
  • якщо дробова частина суми вийде неправильним дробом, тоді виділити з неї цілу частину й отримане число додати до цілої частини суми. 

 Щоб віднімати мішані числа, необхідно:

  • звести дробові частини до найменшого спільного знаменника;
  • якщо дробова частина  зменшуваного менше дробової частини від'ємника, треба «позичити» одиницю з цілої частини;
  • відняти окремо цілі й дробові частини;
  • якщо необхідно, скоротити дріб.

Домашнє завдання :параграф 10 опрацювати , № 267 


Дата 06.10    Тема : "Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками"

Опрацювати матеріал : https://www.youtube.com/watch?v=zw8JG26MxVM

Для того, щоб виконати додавання чи віднімання дробів з різними знаменниками, треба звести дроби до спільного знаменника та виконати дію (додавання чи віднімання) із дробами, у яких знаменники однакові.
1. Обчисли  45+110.
Найменший спільний знаменник дорівнює 10.
Замінимо перший дріб на дріб йому рівний — 810, оскільки  4(25=4252=810.
Число 2, записане над дробом, називають додатковим множником.
  
Тепер додамо дроби з однаковими знаменниками: 810+110=910.
Відповідь: 4(25+110=810+110=8+110=910.
 
2. Обчисли 2347.

2(734(37=14211221=141221=221.


Домашнє завдання : параграф 10 опрацювати , № 270,272


Дата 05.10    Тема : "Порівняння звичайних дробів"

Опрацювати матеріал :

Серед двох дробів з однаковими знаменниками більший той дріб ,чисельник якого більше.
Серед двох дробів з однаковими чисельниками більший той дріб, знаменник якого менше.
Як порівняти дроби, у яких і чисельники і знаменники різні?
 
У таких випадках застосовують основну властивість дробу.

Порівняймо 415 і 56.

1 спосіб. Зведення дробів до спільного знаменника.

Найменший спільний знаменник даних дробів — 30.
 
Зведемо дроби до спільного знаменника 30.

415=42152=83056=5565=2530
 
Порівняємо отримані дроби:
 
830<2530(25>8), тому 415<56.
Щоб порівняти дроби з різними знаменниками , слід звести їх до спільного знаменника і порівняти їх чисельники.  Дріб з більшим чисельником буде більшим.

2 спосіб. Зведення дробів до спільного чисельника.
  
Найменший спільний чисельник даних дробів — 20.

Помножимо чисельник і знаменник першого дробу на 5, а чисельник і знаменник другого – на 4:
 
415=45155=207556=5464=2024.
 
Порівняємо отримані дроби:
 
2075<2024 (75>24)тому 415<56.
Щоб порівняти дроби з різними чисельниками , можна звести їх до спільного чисельника і порівняти їх знаменники. Дріб з меншим знаменником буде більшим.
Зверни увагу!
Зводимо до однакового чисельника у тому випадку, коли знаменники дробів великі.


Домашнє завдання : параграф 9 , №242,246

Дата 04.10    Тема : "Зведення звичайних дробів до НСЗ"

Опрацювати матеріал :https://www.youtube.com/watch?v=njUvbxmf2JU

  • Щоб звести дроби до найменшого спільного знаменника, потрібно:
  • 1) знайти найменше спільне кратне знаменників;
  • 2) знайти додаткові множники для кожного дробу, поділивши НСК знаменників на знаменник кожного дробу;
  • 3) чисельник і знаменник кожного дробу помножити на відповідний додатковий множник.

Домашнє завдання : параграф 9 опрацювати ,№ 244,252



Завдання на період з 27.09 по 01.10

Написати прізвище на кожній сторінці з виконаним завданням.

Сфотографувати кожну сторінку з виконаним завданням.

Відправити сфотографовану сторінку на вайбер або ел.пошту mosienko13.06@gmail.com

Завдання відправляти до кінця кожного тижня.

Запитання відсилати на вказану адресу або в вайбер : 0960813579


Дата 30.09    Тема : "Найменший спільний знаменник кількох дробів"

Опрацювати матеріал :https://www.youtube.com/watch?v=GNN8m8NRX1k

Щоб звести дроби до найменшого спільного знаменника, по­трібно:

1) знайти найменше спільне кратне знаменників;

2) знайти додаткові множники для кожного дробу, поділивши НСК знаменників на знаменник кожного дробу;

3) чисельник і знаменник кожного дробу помножити на відповідний додатковий множник.

 

    

      УВАГА! 

Зводити до спільного знаменника можна не тільки два дроби, але й три, чотири і т.д.

Приклад

Звести до найменшого спільного знаменника дроби 

        Розв’язання.

       Знайдемо НСК знаменників: 9 = 3 · 3; 18 = 3 · 3 · 2; 27 = 3 · 3 · 3. НСК(9; 18; 27) = 3 · 3 · 2 · 3 = 54.

        Поділимо найменший спільний знаменник на знаменник кожного дробу і знайдемо додаткові множники: 54 : 9 = 6; 54 : 18 = 3; 54 : 27 = 2. 

        Запишемо:

                                      

ЯКЩО ВАЖКО!

     Якщо найменший спільний знаменник  підібрати важко, то треба розкласти знаменники на прості множники.

Домашнє завдання :Параграф 9 опрацювати , № 237,240


Дата 29.09    Тема : "Застосування основної властивості дробу. Скорочення дробу"

Опрацювати матеріал :


Означення.
 За допомогою основної властивості дробів можна замінити даний дріб іншим, рівним даному, але з меншим чисельником і знаменником. Така заміна називається скороченням дробу.
4 = 2 = 1
20105
Означення.
 Щоб скоротити дріб mn потрібно знайти найбільший спільний дільник його чисельника і знаменника: НСД(m,n), після чого поділити чисельник і знаменник дробу на це число. Якщо НСД(m,n)=1, то дріб скоротити неможливо.

Приклади скорочення дробів.

Приклад 1.
 Скоротити дріб 
4.
8

НСД(4, 8) = 4 тоді,

4 = 4÷4 = 1.
88÷42

Приклад 2.
 Скоротити дріб 
15.
40

НСД(15, 40) = 5 тоді,

15 = 15÷5 = 3.
4040÷58

Приклад 3.
 Скоротити дріб 
126.
426

НСД(126, 426) = 6 тоді,

126 = 126÷6 = 21.
426426÷671

Приклад 4.
 Скоротити дріб 
7.
9

НСД(7, 9) = 1 тоді,

7 - скоротити неможливо.
9

Домашнє завдання : Параграф 8 опрацювати , № 222


Дата 28.09    Тема : "Основна властивість дробу"

Опрацювати матеріал :https://www.youtube.com/watch?v=OQMSzv1hMyw

Основна властивість дробу: якщо знаменник і чисельник звичайного дробу помножити або поділити на одне й те ж саме число, відмінне від нуля, то значення отриманого дробу буде дорівнювати даному. Ділення чисельника і знаменника дробу на їх спільний дільник, відмінний від одиниці, називається скороченням дробу.

Домашнє завдання : Параграф 7 опрацювати , № 188,190


Дата 27.09    Тема : "Корекція знань,умінь і навичок"

Опрацювати матеріал :

Ознаки подільності на 2

Число ділиться на 2 тоді і тільки тоді, коли його остання цифра ділиться на 2, тобто є парною.

Наприклад:

2, 8, 16, 24, 66, 150 — діляться на 2, так як остання цифра цих чисел парна;

3, 7, 19, 35, 77, 453 — не діляться на 2, так яка остання цифра цих чисел непарна.

Ознаки подільності на 3

Число ділиться на 3 тоді і тільки тоді, коли сума його цифр ділиться на 3.

Наприклад:

75 — ділиться на 3, так як 7+5=12, і число 12 ділиться на 3 (12:3=4);

471 — ділиться на 3, так як 4+7+1=12, і число 12 ділиться на 3 (12:3=4);

532 — не ділиться на 3, так як 5+3+2=10, а число 10 не ділиться на 3 (10:3=313).

Ознаки подільності на 4

Число ділиться на 4 тоді и тільки тоді, коли дві його останні цифри складають число, яке ділиться на 4. Двозначне число ділиться на 4 тоді і тільки тоді, коли подвоєне число десятків, складене з числом одиниць ділиться на 4.

Наприклад:

4576 — ділиться на 4, так як число 76 ділиться на 4 (7·2+6=20, 20:4=5);

9634 — не ділиться на 4, так як число 34 не ділиться на 4 (3·2+4=10, 10:4=212).

Ознаки подільності на 5

Число ділиться на 5 тоді, коли його остання цифра дорівнює 0 або 5.

Наприклад:

375, 5680, 233575 — діляться на 5, так як їх остання цифра дорівнює 0 або 5;

9634, 452, 389753 — не діляться на 5, так як їх остання цифра не дорівнює 0 або 5.

Ознаки подільності на 6

Число ділиться на 6 тоді і тільки тоді, коли воно ділиться і на 2, і на 3, тобто якщо воно парне і сума його цифр ділиться на 3.

Наприклад:

462 — ділиться на 6, за ознакою подільності на 2 воно ділиться на 2 (остання цифра 2 ділиться на 2), за ознакою подільності на 3 воно ділиться на 3 (сума цифр числа ділиться на 3: 4+6+2=12, 12:3=4);

3456 — ділиться на 6, за ознакою подільності на 2 воно ділиться на 2 (остання цифра 6 ділиться на 2), за ознакою подільності на 3 воно ділиться на 3 (сума цифр числа ділиться на 3: 3+4+5+6=18, 18:3=6);

24642 — ділиться на 6, за ознакою подільності на 2 воно ділиться на 2 (остання цифра 2 ділиться на 2), за ознакою подільності на 3 воно ділиться на 3 (сума цифр числа ділиться на 3: 2+4+6+4+2=18, 18:3=6);

861 — не ділиться на 6, так як за ознакою подільності воно не ділиться на 2;

3458 — не ділиться на 6, так як за ознакою подільності воно не ділиться на 3;

34681 — не ділиться на 6, так як за ознакою подільності воно не ділиться на 2.

Ознаки подільності на 9

Число ділиться на 9 тоді і тільки тоді, коли сума його цифр ділиться на 9.

Наприклад:

468, 4788, 69759 — діляться на 9, так як сума їх цифр ділиться на дев'ять (4+6+8=18, 4+7+8+8=27, 6+9+7+5+9=36);

861, 3458, 34681 — не діляться на 9, так як сума їх цифр не ділиться на дев'ять (8+6+1=15, 3+4+5+8=20, 3+4+6+8+1=22).

Ознаки подільності на 10

Число ділиться на 10 тоді і тільки тоді, коли воно закінчується на нуль.

Наприклад:

460, 24000, 1245464570 — діляться на 10, так як остання цифра цих чисел дорівнює нулю;

234, 25048, 1230000003 — не діляться на 10, так як остання цифра цих чисел не дорівнює нулю.


Домашнє завдання : Параграф 1-6 повторити,виконати вправи :

1.  Розкласти на прості множники число 624.

2. Знайти : а) НСД(144;192); б) НСК( 16;12).

3 . Для подарунків дітям придбали 160 яблук, 240 цукерок і 320 горіхів. Яку найбільшу кількість однакових подарунків можна виготовити, і по скільки яблук, цукерок і горіхів буде в кожному подарунку?


1 коментар:

Візерунки математика , так само , як візерунки художника або поета ,  мають бути чудові : ідеї так само ,  як кольори або слова , ...