Критерії оцінювання навчальних досягнень з інформатики
До навчальних досягнень учнів з
інформатики, які підлягають оцінюванню, належить:
-        
теоретична база знань: уявлення про інформацію, її властивості,
інформаційні процеси та інформаційні системи, загальні принципи розв'язування
задач за допомогою комп’ютера з використанням програмного забезпечення
загального та конкретно-предметного призначення, формулювання проблем і
постановку задач, побудову відповідних інформаційних моделей, основи
алгоритмізації і програмування, принципи будови та дії комп’ютера, уявлення про
можливості використання глобальної мережі Інтернет, пошук потрібних відомостей.
-        
практичні навички: навички роботи з пристроями введення-виведення даних,
прикладним програмним забезпеченням загального і навчального призначення –
програмами технічного обслуговування апаратної складової, операційними
системами, програмами для архівування файлів, антивірусними програмами,
редакторами текстів, графічними редакторами, засобами підготовки комп’ютерних
презентацій та публікацій, табличними процесорами, системами управління базами
даних, інформаційно-пошуковими системами, експертними системами.
мультимедійними комп’ютерними енциклопедіями, педагогічними програмними
засобами для комп’ютерної підтримки навчання з різних предметів,
програмами-браузерами для перегляду гіпертекстових сторінок, програмами для
роботи з електронною поштою та телеконференціями, пошуку потрібних відомостей в
глобальній мережі Інтернет, створення гіпертекстових сторінок тощо; навички
складання, описування та реалізації найпростіших алгоритмів і програм з
використанням різних засобів їх подання, зокрема деякої мови програмування.
Оцінювання якості підготовки учнів з інформатики
здійснюється в двох аспектах: рівень
володіння теоретичними знаннями та здатність до застосування вивченого
матеріалу у практичній діяльності.
Відповідно до ступеня оволодіння зазначеними знаннями і способами
діяльності виокремлюються чотири рівні навчальних досягнень школярів з інформатики,
що відображено в таблиці і побудовано таким чином, що досягнення певного рівня
навчальних досягнень передбачає, що усі вказані для попередніх рівнів знання,
уміння і навички опановані учнем.
| 
   Рівні навчальних досягнень учнів  | 
  
   Бали  | 
  
   Критерії
  оцінювання навчальних досягнень учнів  | 
 
| 
   І.Початковий  | 
  
   1  | 
  
   Учень (учениця) розпізнає окремі
  об’єкти, явища і факти предметної галузі; знає і виконує правила техніки
  безпеки під час роботи з комп’ютерною технікою  | 
 
| 
   2  | 
  
   Учень (учениця) розпізнає окремі
  об’єкти, явища і факти предметної галузі та може фрагментарно відтворити
  знання про них  | 
 |
| 
   3  | 
  
   Учень (учениця) має фрагментарні
  знання при незначному загальному їх обсязі (менше половини навчального
  матеріалу) при відсутності сформованих умінь та навичок   | 
 |
| 
   ІІ. Середній  | 
  
   4  | 
  
   Учень (учениця) має початковий
  рівень знань, значну (більше половини) частину навчального матеріалу може
  відтворити репродуктивно; може з допомогою вчителя виконати просте навчальне
  завдання; має елементарні, нестійкі навички роботи на комп'ютері  | 
 
| 
   5  | 
  
   Учень (учениця) має рівень знань
  вищий, ніж початковий; може з допомогою вчителя відтворити значну частину
  навчального матеріалу з елементами логічних зв'язків; має стійкі навички
  виконання елементарних дій з опрацювання даних на комп'ютері   | 
 |
| 
   6  | 
  
   Учень (учениця) знайомий з
  основними поняттями навчального матеріалу;може самостійно відтворити значну
  частину навчального матеріалу і робити певні узагальнення; вміє за зразком
  виконати просте навчальне завдання; має стійкі навички виконання основних дій
  з опрацювання даних на комп'ютері  | 
 |
ІІІ. Достатній  | 
  
   7  | 
  
   Учень (учениця) вміє
  застосовувати вивчений матеріал у стандартних ситуаціях; може пояснити
  основні процеси, що відбуваються під час роботи інформаційної системи та
  наводити власні приклади на підтвердження деяких тверджень; вміє виконувати
  навчальні завдання, передбачені програмою  | 
 
| 
   
  | 
  
   8  | 
  
   Учень (учениця) вміє аналізувати
  навчальний матеріал, в цілому самостійно застосовувати його на практиці; контролювати
  власну діяльність; самостійно виправити вказані вчителем помилки; самостійно
  визначити спосіб розв’язування навчальної задачі; вміє використовувати
  довідкову систему  | 
 
| 
   9  | 
  
   Учень (учениця): вільно володіє
  навчальним матеріалом, застосовує знання на практиці; вміє систематизувати і
  узагальнювати отримані відомості; самостійно виконує передбачені програмою
  навчальні завдання; самостійно знаходить і виправляє допущені помилки; може
  аргументовано обрати раціональний спосіб виконання навчального завдання; вільно
  володіє клавіатурою   | 
 |
| 
   IV. Високий 
  | 
  
   10  | 
  
   Знання, вміння і навички учня (учениця) повністю
  відповідають вимогам державної програми. Учень (учениця) володіє міцними знаннями, самостійно визначає проміжні
  цілі власної навчальної діяльності, оцінює нові факти, явища; вміє самостійно
  знаходити додаткові відомості та використовує їх для реалізації поставлених
  перед ним навчальних цілей, судження його (її) логічні і достатньо
  обґрунтовані; має певні навички управління інформаційною системою  | 
 
| 
   11  | 
  
   Учень (учениця)
  володіє узагальненими знаннями з предмета; вміє
  планувати особисту навчальну діяльність, оцінювати результати власної
  практичної роботи; вміє самостійно знаходити джерела різноманітних відомостей
  і використовувати їх відповідно до мети і завдань власної пізнавальної
  діяльності; використовує набуті знання і вміння у нестандартних ситуаціях; вміє виконувати завдання, не передбачені
  навчальною програмою; має стійкі навички управління інформаційною системою  | 
 |
| 
   12  | 
  
   Учень (учениця)
  має стійкі системні знання та продуктивно їх
  використовує; вміє вільно використовувати нові інформаційні технології для
  поповнення власних знань та розв’язування задач; має стійкі навички управління
  інформаційною системою у нестандартних ситуаціях  | 
 
Немає коментарів:
Дописати коментар