Уроки

Тема уроку. "Задачі на знаходження  числа за його відсотком".

Мета уроку. Формування  математичної  компетентності  учнів: Навчальна складова  мети уроку: учень (учениця): формулює означення відсотка, розв’язувати  вправи , що передбачають розв’язування задач на знаходження числа за його відсотком, вдосконалювати уміння та навички знаходити відсотки від числа, заохочувати учнів до самостійної навчальної діяльності,         
Розвивальна складова мети уроку розвивати в учнів усну і письмову культуру мовлення, логічне мислення,  цікавість  до математики, прагнення краще вчити предмет; здатність до творчого застосування знань і вдосконалення умінь, до забезпечення переносу знань і способів дій у нові умови;
Виховна складова мети уроку : виховувати у них позитивну мотивацію до навчання, відповідальність за власні навчальні досягнення,  допитливість, уважність, натхнення, любов до природи . 
Обладнання: підручник, робочий зошит, індивідуальні картки.
Використана література : Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класи,2013; : Математика – підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ А.Г.Мерзляк,В.Б. Полонський, М.С. Якір- Х.:2013

Хід уроку
Діяльність учителя(викладання)
Діяльність учнів(учіння)
Організація і управління навчально – пізнавальною діяльністю учнів
Ι. Організаційний момент
- Привітання учнів.
Ми почули всі дзвінок
Він покликав на урок.
Кожен із нас вже постарався
До уроку приготувався
Тож гаразд, часу не гаймо
І урок розпочинаймо.


ΙΙ. Перевірка домашнього завдання: Дидактична гра «З якого приклада відповідь?» 
  Учні по черзі говорять, яка відповідь до якого прикладу, і одночасно виконують взаємоперевірку.
Відповіді на запитання учнів якщо такі виникли, під час взаємоперевірки
ΙΙΙ. Повідомлення теми та формулювання мети уроку
Запис теми уроку в зошиті.
Звернути увагу на те , що тема уроку є продовженням теми минулого уроку
ΙV. Мотивація навчально - пізнавальної діяльності учнів:
Ми з вами розв'язували багато задач на відсотки. Скажіть, а навіщо нам потрібно було цьому вчитися? Де застосовуються ті знання і вміння, які ви отримали, вивчаючи тему "Відсотки"?
Учні дають відповіді на питання
За потреби коментую та виправляю відповіді, якщо учні допустили неточності
V. Актуалізація необхідних знань для розв’язування задач :
1) Усні вправи та теоретичні питання за методикою «Ланцюжок».(додаток1)
2) Тестові завдання з подальшою самоперевіркою(додаток 2)
Учні по черзі дають відповіді




Виконання тестових завдань в зошиті. Самоперевірка.
Доповнення та уточнення де потрібно



Запис на дошці правильних відповідей
VΙ. Узагальнення та систематизація набутого навчального матеріалу:  В роботі нам допоможе вислів давньогрецького філософа і вченого Арістотеля : «Розум полягає не лише у знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання».
Вам надається можливість застосовувати свої знання й вміння на всіх етапах уроку.
-         задача 1(робота з дошкою)

-         задача 2(робота в парах)


-         задача 3 . Яка відмінність між даною задачею і тими, що ми розв’язували ?
(створення проблемної ситуації) Давайте відшукаємо в підручнику правило, як знайти число за його відсотком.
-         задача 4 (самостійне виконання)












Один учень біля дошки, інші працюють в зошитах
Учні працюють в парах, потім короткий запис на дошці одним з учнів
Учні шукають в підручнику правило, як знайти число за його відсотком.




Учні самостійно працюють над задачею












Звернення уваги на практичну спрямованість задачі
Узагальнення міркувань учнів, коригування запису розв’язування задачі
Підбиття підсумку






Індивідуальне консультування учнів за потреби. Самоперевірка здійснюється за попередньо підготовленим записом на дошці та коментується учнями , які виявили бажання.
Фізкультхвилинка (хвилина релаксації).
-         задача 5(колективне обговорення)
Участь у колективному обговоренні способу розв’язання задачі. Запис розв’язання задачі в зошит.
Узагальнення міркувань учнів Допомога з записом окремим учням
-         Розв’язування задач з підручника № - 1102,1104,1106(робота в групах Ι група-№ 1102, ΙΙ група – №  1104, ΙΙΙ група – № 1106)(додаток 4 )
Учні працюють в групах . Після закінчення по одному представнику від групи коротке пояснення з записом на дошці.

Слідкування за роботою груп,перевірка правильності розв’язання . Консультування групи за потреби
VІIІ. Домашнє завдання : Повторити правила §38, виконати номери: №1103,1105
Додатково № 1107
№ 1103,1105 обов’язково виконують всі учні, № 1107 виконують учні , які мають високий та достатній рівень знань.
За потреби – консультування учнів вчителем. Презентація виконаного завдання на наступному уроці
VІIІΙ. Підсумок уроку : підбиття підсумку виконаної роботи. Спонукання учнів до самооцінки.
Самооцінка виконаної роботи
Самооцінка фіксується кожним учнем на аркуші паперу за допомогою зображення , яке означає наступне:
-      Мені все було зрозуміло, я впорався зі всіма самостійними завданнями.
-        Мені було зрозуміло майже все, але під час виконання самостійних завдань я припустився кількох помилок.
-       Мені важко було виконувати запропоновані вправи, але я розумію, що причина – недостатність знань; цей недолік я буду намагатись виправити.
Презентація здійснюється за бажанням

Додаток 1 :
1)                Що таке відсоток?
2)                 Виразити відсоток десятковим дробом: 3%, 40%, 5%,  0,5% , 60%, 7%, 100%.
3)                Як розв'язуються задачі на знаходження відсотків від даного числа?
4)                 Знайти 5 % від 40; 10 % від 30; 25 % від 100; 20 % від 50.

Додаток 2 :
1) Знайти правильну відповідь:
1. 3% у вигляді десяткового дробу записують так:
а) 3,00;
б) 0,3;
в) 0,03;
г) 0,003.
2. 0,43 у вигляді відсотків записують так:
а) 4,3%;
б) 0,43%;
в) 43%;
г) 430%.
3. 1% від числа 530 дорівнює:
а) 530;
б) 53;
в) 0,53;
г) 5,3.
4. Щоб знайти 30% від числа 210, треба:
а) 210 : 100 · 30;
б) 210 : 30 · 100;
в) 210 : 30;
г) 210 · 100 · 30.
Відповіді: 1. в);   2.в);  3.а);  4.а); 
Додаток 3 :
Задача 1. Цукровий буряк містить 15% цукру. Скільки цукру можна одержати з 200 ц Буряка ?
Розв’язування. 15% = 0,15. 200 х 0,15 = 30 (ц)
Відповідь: з 200ц буряка можна одержати 30 ц цукру.
Задача 2. З молока виходить 10 % сиру. Скільки можна одержати сиру з 500 кг молока?
Розв’язування. 10% = 0,1. 500 Х 0,1 = 50 кг.
Відповідь: з 500 кг молока можна одержати 50 кг сиру
Задача 3. Швидкість польоту горобця 100км/год. Швидкість польоту ластівки складає 60% швидкості горобця, а швидкість хруща складає 1/6 швидкості ластівки. Знайти швидкість хруща.
Розв’язування. 60% = 0,6
1)100 х 0,6 = 60 (км/год)
2) 60 х 1/6 = 10 (км/год)
Відповідь: швидкість польоту хруща 10 км/год
Задача 4. Руда містить 56% заліза. Скільки треба переробити руди, щоб одержати 28 тон заліза? Розв’язування. 56% = 0,56
28 : 0,56 = 50(т)
Відповідь: треба переробити 50 т руди
Задача 4. Маса гуски 3кг 200г, що складає 40% від маси лебедя, а маса чайки  9% маси лебедя і 60% маси качки крякви. Визначити масу цих птахів
Розв’язок. 3 кг 200г = 3,2 кг
40% = 0,4  , 9% = 0,09 , 60% = 0,6.
1)3,2 : 0,4 = 32 : 4 = 8 (кг) - маса лебедя
2)8 х 0,09 = 0,72 (кг) – маса чайки
3)0,72 : 0,6 = 7,2 : 6 = 1,2 (кг) – маса качки крякви
 Відповідь : маса лебедя – 8 кг, маса чайки – 0,72 кг, маса качки крякви –
 1,2 кг

Додаток 4 :
№ 1102 . Банк сплачує своїм вкладникам 8 % річних. Скільки грошей треба покласти в банк , щоб через рік отримати 60грн. прибутку?
Відповідь : 750 гривень
№ 1104. За тиждень бригада робітників відремонтувала 138 м дороги , що становить 115 %плану . Скільки метрів дороги планували відремонтувати за тиждень?
Відповідь : 120 метрів
№ 1106. Під час сушіння яблука  втрачають 84 % своєї маси. Скільки треба взяти свіжих яблук , щоб одержати 24 кг сушених.
Відповідь : 150 кг.

Додаток 5 :
№ 1103. Маса сушених слив становить 15 % маси свіжих. Скільки треба взяти свіжих слив , щоб отримати 36 кг сушених ?
Відповідь : 240 кг
№ 1105. На обід Карлсон з’їв 28,8 кг варення , що становило 120 %  того , що він планував з’їсти. Скільки варення планував з’їсти Карлсон на обід
Відповідь :24 кг
№ 1107. Під час тушкування м'ясо втрачає 24 % своєї маси. Скільки треба взяти сирого м’яса , щоб отримати 19 кг тушкованого ? 
 Відповідь : 25кг.




Немає коментарів:

Дописати коментар

Візерунки математика , так само , як візерунки художника або поета ,  мають бути чудові : ідеї так само ,  як кольори або слова , ...